9788413431567
Fab, il mostro giallo
Carme Solé Vendrell
Editorial: Kalandraka Fecha de publicación: 01/10/2022 Páginas: 28Formato: 28,5 x 21,5 cm.
https://issuu.com/kalandraka.com/docs/fab-il-mostro-giallo-it
www.paquebote.com > Kalandraka
https://issuu.com/kalandraka.com/docs/fab-il-mostro-giallo-it
Fab, o monstro amarelo, ergueuse un día cunha terrible dor de cabeza, unha dor que non se ía con cóxegas ou cantando, nin sequera co vello remedio da avoa. Unha historia sinxela e divertida na que o protagonista é capaz de esquecer as súas preocupacións axudando os demais nas súas adversidades. Un álbum no que Carme Solé rende homenaxe ao grande autor e ilustrador recentemente falecido David McKee e a algún dos seus personaxes máis queridos.
?Mulleres imprescindibles. Educadoras na vanguarda do século xx? pon de relevo o protagonismo dalgunhas das mulleres máis importantes da nosa recente historia educativa, un protagonismo que sempre existiu aínda que permanecese oculto durante moito tempo. Rosa Sensat, María Barbeito, María de Maeztu, María Luísa Navarro, María Sánchez Arbós, Justa Freire, Elbira Zipritia, Marta Mata e Carme Miquel son grandes referentes educativos do «século da infancia». Un novo volume da Biblioteca de Pedagoxía, colección que trae á nosa lingua textos clásicos ou obras inéditas do pensamento e a práctica pedagóxica, e na que xa publicamos autores tan relevantes como Francesco Tonnucci, Maria Montessori, Jean Piaget, Paolo Freire, Célestine Freinet ou John Dewey, entre outros.
?Mujeres imprescindibles. Educadoras en la vanguardia del siglo xx? pone de relieve el protagonismo de algunas de las mujeres más importantes de nuestra reciente historia educativa, un protagonismo que siempre existió aunque haya permanecido oculto durante mucho tiempo. Rosa Sensat, María Barbeito, María de Maeztu, María Luísa Navarro, María Sánchez Arbós, Justa Freire, Elbira Zipritia, Marta Mata y Carme Miquel son grandes referentes educativos del denominado por Ellen Key como siglo de la infancia. Con este volumen inauguramos la Biblioteca de Pedagogía, colección que sumará a nuestro catálogo en castellano textos clásicos u obras inéditas del pensamiento y la práctica pedagógica. En gallego hemos publicado autores tan relevantes como: Francesco Tonnucci, Maria Montessori, Jean Piaget, Paolo Freire, Célestine freinet o John Dewey, entre otros.
Tras ?Ciudad Laberinto? y ?Trastario. Nanas para lavadoras?, Pedro Mañas regresa con un nuevo poemario dedicado a la noche y a sus habitantes. Poemas rimados, divertidos, musicales, en ocasiones inspirados en fórmulas de la tradición oral (nanas, juegos de corro, adivinanzas, etc.), que recorren las noches mostrándonos multitud de personajes: la luna, las estrellas, el pez, el zorro, las ovejas, una sábana convertida en fantasma o el camión de la basura. Las ilustraciones de Mariana Ruiz Johnson de colores vivos e intensos aportan luz a este poemario nocturno ideal para compartir en el umbral del sueño.
?Braços oberts? és un nou àlbum d?Antonio Rubio, conegut autor de l?exitosa col·lecció ?Del bressol a la lluna?. Es tracta d?un poema il·lustrat en forma de tirallonga, un cant per un món nou, igualitari i fratern, on tothom hi té cabuda. Les il·lustracions de Maria Girón descriuen un dia d?escola, ple de felicitat, trobades i solidaritat.
Publicats per primera vegada el 1962 dins la col·lecció ?Els nostres tipus?,
L?escombracarrers?, ?El peó de camins? i ?La florista? són tres clàssics de Cesc, un dels principals referents de l?humor gràfic català del segle xx. Ara ens arriben en una edició especial de col·leccionista, en un estoig de tirada limitada per celebrar els seixanta anys de la seva publicació original. Crític i mordaç, sense perdre de vista l?humanitat,
en Cesc va esdevenir el cronista gràfic de la qüotidianitat de Barcelona. Capaç d?interpelar el lector amb humor i tendresa, però també amb intel·ligència. La capsa conté tres històries precioses de tres professions populars que Cesc retrata amb una sensibilitat, poesia i humanitat senzillament emocionants. Tenia molt interioritzat el sentit de justícia social i per això va convertir en protagonistes dels seus llibres els ciutadans més humils. La seva obra és el reflex d?una societat de la qual va ser cronista. El seu traç clar i nítid és inconfusible. Així com l?ús de la taca de color i les línies esbossades que recreen els entorns naturals.
El 1962 l?esvàstica oneja a Nova York. L?esclavitud torna a ser legal i els pocs jueus que encara sobreviuen s?amaguen sota noms falsos. Tot perquè uns vint anys abans els Aliats van perdre la guerra i ara estan ocupats per l?Alemanya nazi i l?Imperi del Japó. L??I Ching? o ?El llibre dels canvis? s?ha convertit en el nou horòscop que tots consulten i, entre els qui tracten de resistir circula un altre llibre, ?La llagosta s?engreixa?, que proposa un món alternatiu en què els Aliats haurien guanyat la guerra el 1945. Aquesta imaginativa i esquinçadora ucronia, publicada el 1962, va ser guanyadora d?un premi Hugo, i va suposar la consagració de Philip K. Dick com un renovador del gènere de la ciència-ficció, al mateix temps que va trencar la barrera entre aquest gènere i la novel·la filosòfica.
La Cañada Real, en Madrid, és un dels molts poblats de barraques que creixen en els entorns urbans. El seu nucli central va ser desmantellat el 2018. En aquest fet resideix l?origen d?un àlbum impactant, emocionant i imprescindible que mostra a petits i grans una realitat propera, però molt sovint invisible. Un relat valent, explicat des de la mirada infantil, que revela que la dignitat, l?amor i l?esperança també habiten en les circumstàncies més difícils.
En Kori és un nen sahrauí de vuit anys que viu en un camp de refugiats. És sordmut i reconeix les paraules amb els moviments dels llavis. Amb l?ajuda de la seva mestra aprèn a llegir i escriure, i des de llavors sempre duu un quadern per anotar tot allò que creu reconèixer en els llavis del seu millor amic, en Caramel, un camell del color de la canyella amb qui té una relació molt especial. Un relat sensible i imprescindible. Ha estat lectura recomanada a escoles des de la seva publicació original, el 2002. Ara el
recuperem amb noves il·lustracions de Maria Girón i traduït per primera vegada al català.